Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Börja om från början

Av Birgitta - 8 januari 2011 10:10

Jag har länge hållit till på zoomin, men igår fick vi veta att hela zoomin går i graven om några månader.

Jättetrist, men det är bara att gilla läget och försöka hitta ett bra alternativ.

Det här är bara en liten test, förhoppningsvis är det så enkelt och bra att jag vill stanna kvar här.

Under veckan som gått, så har jag varit ganska flitig vid symaskinen.

Plötsligt har energin och viljan kommit på besök.


Först ut var en ryggsäck till min syster.


När jag sydde den så kom tankarna - igen - att kretsa kring ett fint marimekkotyg som jag fick för många år sedan. Jag har "tittat och klappat" på det men inte nänts sätta kniven i tyget.

Jag tyckte om modellen på syrrans rygga, så äntligen kom jag till skott och nu har jag en helt ny rygga

     


Det blev en hel del rester efter den svarta ryggan. Enligt mönstret skulle man skära remsorna på hela tygets bredd, vilket var mer än onödigt.


Så här såg mina rester ut igår.

  


Jag delade den smalaste remsan  till två bitar som jag sydde ihop och sen kompletterade med litet mer tyg. Resultatet blev en variant av Annete L:s lilla nesse

  

 
 
Ingen bild

Carin i U-a

8 januari 2011 11:03

Grattis till uppstarten Birgitta! och snygga ryggor! Kram Carin

Birgitta

8 januari 2011 11:14

Tack!

 
Ingen bild

Kerstin Lind

8 januari 2011 11:04

Då testar vi att lämna en kommentar.:-
Snygga ryggor du sytt. / Kram

Birgitta

8 januari 2011 11:14

Tack kerstin. Det ska bli spännande att se om vi kan "konversera" sdå här enkelt.

 
Lizzan

Lizzan

8 januari 2011 11:05

Visst är det ett pyssel nu att lära om och hitta nått man trivs med, jag trivs med min blogspot och stannar där tills vidare!!
Kram Lizzan

http://hizzan.blogpot.com

Birgitta

8 januari 2011 11:13

Jag tycker blogspot är så svårt, så funkar det här, så stannar jag kvar - och så använder jag Igoggle som vanligt för er blogspotare

 
Ingen bild

Catarina i Täby

8 januari 2011 11:14

Jättefina ryggsäckar! Kram Catarina

Birgitta

8 januari 2011 11:15

Tack Catarina

 
Ingen bild

Lena P

8 januari 2011 11:19

Det är bara att försöka hitta något alt till Zoominen.
Snygga ryggor o nessen

Birgitta

8 januari 2011 12:10

Tack Lena. Inte var det precis att sitta och testa bloggar jag hade planerat igår kväll och idag. men nu ska jag snart ge mig och börja sy eller gå ut.

 
Annicka  i Kolmården

Annicka i Kolmården

8 januari 2011 11:53

Hej vilket pyssel ni har fått med att starta om bloggar... hos dig ser det riktigt bra ut! Väldigt snygga ryggsäckar och läcker nesse!

http://alvasfarmor.blogspot.com

Birgitta

8 januari 2011 12:09

Tack Annicka! Det här var inte alls kul. Jag har trivts så bra på zoomin. Nu gäller det att kunna välja i "godispåsen" vilken blogg som blir mitt nya "hemma". Förmodligen blir det här jag stannar.

 
Anna i Sandviken

Anna i Sandviken

8 januari 2011 11:54

Ser bra ut det här. Det är lättare att kommentera också än på Blogspot (som är lite jobbig).

http://sy.lugnagatan.net

Birgitta

8 januari 2011 12:07

Tack Anna! Nu är jag bara nyfiken på om du ser att jag har svarat dig. Jag kilar över till din blogg och lägger en fråga där .-)

 
Ingen bild

Gunilla W

8 januari 2011 12:00

Grattis till att redan vara igång. Fin ryggsäck och necessär!

Birgitta

8 januari 2011 12:06

Tack Gunilla!

 
Lizzan

Lizzan

8 januari 2011 12:13

Fick inget meddelande om att du svarat och jag kan inte svara på ditt "svar". Testar igen nu som inloggad på blogplatsen.
//Lizzan

http://lizzanz.bloggplatsen.se

Birgitta

8 januari 2011 13:17

Vad synd att du inte fick något meddelande. Det är ju den funktionen man vill ha. Varför ska man annars svara här.

 
Ingen bild

pialuttan

8 januari 2011 12:25

Hej!
Jag har spejat runt som dej och den här verkar ju tämligen okej och likadan. Energin är dålig så jag tar en sida som verkar enkel...Har du stött på någe problem här? kramar

Birgitta

8 januari 2011 13:25

Jag hoppas du kan se det här svareet Pialuttan. Mitt enda problem just nu är att reda ut om den jag svarar får veta det eller måste kolla själv.

 
Maja

Maja

8 januari 2011 12:33

Oj, nu blev det "svårt"!
Hoppas att jag gör rätt.
Din nya sida är jättefin!
Jag stannar kvar på blogspot än så länge.
http://majasparadis.blogspot.com
Kram Maja

http://majasparadis.blogspot.com

Birgitta

8 januari 2011 13:24

Visst är det enklare här!

 
Ingen bild

Carina i Furulund

8 januari 2011 12:48

Den här bloggen verkar helt ok även för mig, har surfat runt litegrann för att hitta ett alternativ till zoomin, orkar inte lägga så mycket tid på att föra över material. Får se om det blir den här bloggen eller om jag struntar i att blogga helt. Lätt att kommentera

Birgitta

8 januari 2011 13:23

Jag känner inte för att hålla på och krångla för mycket med bloggen, men en blogg vill jag ha. Förmodligen denna.

 
Ingen bild

Lappmia

8 januari 2011 13:24

Så fin ryggan blev, jag gillar pärlemorknappar!

Birgitta

8 januari 2011 13:26

Tack Mia. Den knappen hittade jag i en av de stora påsar med knappar som jag fick av mamma när de flyttade.

 
Ingen bild

inger.segeltorp@bostream.nu

8 januari 2011 13:46

Hej Birgitta!
Nu har jag anmält mig som "följare av din nya blogg"
Jättefina saker du syr.
Kram Inger i Segeltorp

 
Ingen bild

Maria i Falun

8 januari 2011 13:55

Snygga ryggsäckar du sytt.Vet inte vad jag ska ha för sida istället för zoomin. Men denna verkar ju okey.

 
Ingen bild

Nette

8 januari 2011 14:10

Tycker sidan ser mycket trevlig ut. Grattis till uppstarten, tror även detta kan vara något för mig istället för blogspot som jag tycker kan vara lite svår.
Kramis
Nette i Hummelsta

 
Ingen bild

Christina

8 januari 2011 14:24

Jättefin rygsäck och nessecär!

 
Anna i Sandviken

Anna i Sandviken

8 januari 2011 15:01

Jag kan inte svara vidare på ditt svar tyvärr men annars verkar det bra.

http://sy.lugnagatan.net

 
Ingen bild

Annika K

8 januari 2011 17:06

Din sida verkar OK. Jag är imponerad också av dina Barnblocks.

Birgitta

8 januari 2011 17:40

Det är svårt det här med ett nytt hem. Ladorna var väldigt roliga att sy. Det är inte riktigt lika kul nu att börja foga ihop dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 12 januari 2011 18:24

Att det ska vara så svårt för mig att begripa mig på blogspot. Jag har lagt timme på timme på min blogg och de bilder jag har laddat upp i Picasa. Agnetaquiltar har gjort en jättebra manual om hur man jobbar med blogger, bl.a. hur man hämta...

Av Birgitta - 8 januari 2011 19:39


Ibland blir jag faktiskt orolig över min glömska. i morse hade jag en stark fundering på att sy en till förvaring eller liten nesse efter Lizzans mönster. Hur jag än letade där jag har mina köpemönster så hittade jag det inte.  jag tyckte jag var...

Av Birgitta - 8 januari 2011 14:30


Nu har jag ledsnat på att sy väskor och förvaringar, så nu ska jag ta tag i mina lador. Förra året var jag med i en BOM och sydde nio block med olika lador. De är "typiskt amerikanska" varje lada har en liten kvilt på gaveln. De nio blocken...

Presentation


Birgittas lek med lappar och mycket mer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards